Oh....My....God....

Kommer ni ihåg underbara Janice ifrån Vänner? Den enerverande tjejen som Chandler dejtade i seriens begynnelse och som sedan dök upp med jämna mellanrum och gästspelade i olika avsnitt.
Janice hade en extremt nasal röst och hennes kännetecken var repliken: Oh....my....God.... som hon yttrade med så gäll stämma att de manliga tittarnas testiklar ville krypa upp och göra halsmandlarna sällskap.

Denna replik gjorde sedan genombrott i svenska inrednings/göra-om-program, typ Roomservice. Varje gång någon av deltagarna som fått sitt hem renoverat och för första gången kliver över tröskeln för att se förvandlingen, så håller de upp händerna vid kinderna (likt lille Kevin i Ensam hemma-filmerna) och utbrister Oh...my....God... som om det vore det mest naturliga, svenska uttrycket vi har för att visa förvåning/uppskattning/chock.

Vem hade anat att Janice skulle göra så stort avtryck i den svenska kulturen?
Her....re.....guuuud.....



Kommentarer
Postat av: Mia

Hahah... När jag rannsakar mig själv så märker jag att jag själv drar till med det där uttrycket ibland :D Fast inte lika nasalt.



Ska vi arbeta för att Sverige skickar Tingeling till Ryssland? ;)



/mia

2009-03-16 @ 11:48:39
URL: http://www.menmia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0