Surt sa räven....

Linda Skugge ska skilja sig.
I en debattartikel säger Linda att hon tog initiativet själv till detta själv efter 14 års äktenskap - dels för att hon inte tror på äktenskapet längre dels för att det är "en kvinnofälla".

"Äktenskapet får kvinnor att glömma att de är självförsörjande".

Det är en mycket provokativ sak att påstå 2009. I alla fall till mig, som inte alls känner att jag kan identifiera mig med dagens feminister á la Skugge som anser sig ha rätt att förespråka mig.
Finns det verkligen kvinnor i västvärlden (och i synnerhet i Sverige) som idag gifter sig för att bli försörjda? Och i så fall: Vart finns de männen som är beredda att göra det?

Det är ok att vara bitter över en skilsmässa, Linda. Helt ok. Och fullständigt normalt. Men tro inte för en sekund av majoriteten av dina landsmaninnor gifter sig för att bli försörjda.
De flesta gör det av kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0