Veckans uppgifter

Jag har två uppgifter till Skrivarkursen på tisdag:

1. Läsa igenom mina kurskamraters alster från den här veckan och kommentera dem.
Detta är veckans höjdpunkt. Det är enormt spännande att läsa vad andra skrivit och mina kurskamrater är väldigt skärpta och inspirerande. Jag är så nyfiken av mig att jag redan har läst igenom en del. Men under helgen ska jag sätta mig i lugn och ro, med en kopp kaffe och läsa igenom dessa och bara njuta.

2. Jag ska skriva ett par sidor inspirerad av en vetenskaplig artikel.
Här har jag massor av idéer. Egentligen är historia det som ligger mig närmast om hjärtat, men jag tittar alltid igenom Illustrerad Vetenskap när den finns tillgänglig. Som hos tandläkaren eller frissan (jo, det är sant - de har andra tidningar där än Se & Hör). Där hittade jag bland annat en gång en väldigt intressant artikel om Stonehenge. Så det kan bli det jag skriver om.
Eller samspelet mellan tro och vetenskap. Men det kanske är alldeles för uttjatat ämne efter alla Dan Browns dravellromaner?

Jag får fundera lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0