Hänt under dagen

Skummade igenom nyheterna på nätet precis. Har känt mig lite avskild från omvärlden idag, och det kan ju ha hänt någonting. Som i Triss-reklamen: Plötsligt händer det.
Lill-Babs vill börja nätdejta (störtskön kvinna som anammar tidens anda), riksdagsmannen och dokusåpakändisen Jan Emanuel Nåtti-nåtti försökte hyra ut sin tvåa vid Mosebacke för 40 000 kronor i månaden (i kristider blir även sossarna kapitalister) och enligt enkäter är merparten av industrianställda beredda att gå ner i lön för att rädda sina jobb. Stort av dem. Hade jag aldrig gått med på. Jag hade krävt att VD:n för företaget gick ner i lön första hand.
Men sån är jag. Har lösningar på allt.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Hej Mia!



Jag fattar inte hur IF Metall kan gå med på nått sånt! Och sen skyller man på regeringen! Suck...

Unionens hållning är att aldrig gå med på lönesänkning. Det finns inga garantier för att få behålla jobben ändå. Sen står man där med tvättad hals och har sämre A-kassa och pension när det verkligen krisar!

2009-03-03 @ 22:52:50
URL: http://marheden.wordpress.com
Postat av: valle

Lill-babs har väl alltid anammat tidens anda men dessbättre inte fallit i alla gropar. Hon har ju uppenbarligen klarat sig från alkoholträsket som så många artister fallit i. Men vem vet, om hon varit 40 år yngre kanske hon varit tatuerad över hela kroppen.

2009-03-04 @ 13:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0