Flygvärdinna = taxichaufför?

Det ska mycket till innan jag kallar en annan människa för IDIOT. Jag tänker det ofta, men säger det sällan. Idag inträffade en sån där sak när man funderar över hur andra människor fungerar.
Jag har under min arbetslöshet haft kontakt med Trygghetsrådet (TRR). De ska stötta och hjälpa och rama-lama-ding-dong. Av vad jag har förstått tar de sedan på sig äran om jag får ett jobb - trots att jag har ordnat det själv. Det ser väl bra ut i deras statistik.

Min handledare på TRR är ett frireligiöst fruntimmer som pratar med mig som om jag vore förståndshandikappad. Hon pratar med en bebisröst och bara det ger mig kalla kårar. Min intelligenskvot skönk inte bara för att jag blev av med jobbet - endast inkomsten.
Jag undviker att träffa denna människa för hon har en förmåga att dra fram mina allra värsta sidor. Om jag någon gång kommer att bruka våld mot en annan människa, så ligger hon förmodligen bäst (sämst?) till.

Hon mailar mig istället. Skickar ut inbjudningar till olika föreläsningar och andra event. TRR kan även skicka ut jobbannonser som de anser passar.
Imorse fick jag av detta fruntimmer en jobbannons som taxichaufför. Taxichaufför.

Inget fel på detta yrke. Tvärtom. Jag har många gånger varit väldigt tacksam över att det över huvud taget finns denna service i samhället. Men jag förstår inte riktigt hur TRR-damen med den överdrivna bebisrösten kunde känna att detta skulle kunna vara någonting för mig? Hur tänkte hon?
"Jo, men en flygvärdinna skulle säkert göra sig jättebra som taxichaufför också! Det är ju ett så snarlikt yrke.".

TRR-damen med bebisrösten är Dagens Idiot. Utan konkurrens. Den titeln tog hon hem fair and square.

Kommentarer
Postat av: T

2009-05-25 @ 20:33:15
Postat av: Tessan

Nämen va?!!



Förlåt men nu måste jag ta och skratta av mig lite.



Lycka till med det nya yrket då.



Kramar

2009-05-25 @ 20:34:18
Postat av: Mika

Finns väl inget som är så jobbigt som när vuxna pratar till en med bebis-röst. Hon kanske bara låter så? Eller är hon så medvetet? Tack och lov har jag ett sådant nylle att ingen skulle någonsin komma på att prata till mig på det viset. I alla fall inte dom senaste tjugo åren.

2009-05-25 @ 22:56:55
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se
Postat av: Mika

Förresten har jag ett jobbförslag till dig.. bli ASTRONAUT...!!

2009-05-25 @ 22:58:02
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se
Postat av: S

Haha, båda har visserligen med transport att göra, men annars kan jag inte se många likheter. Hur skulle det se ut om det var omvänt, taxichaufförer som jobbade som flygvärdinnor, klingar inte heller så bra.



Jag besvarar din fråga om Starbucks i bloggen senare:)

2009-05-26 @ 13:40:43
URL: http://daniloff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0