Hämnden är ljuv

Jag har inte morgontidning längre av två anledningar:

1. Miljön (jag kan läsa nyheterna på nätet och spara en massa träd).

2. För att slippa bli väckt klockan fyra varje morgon då tidningsbudet smäller i brevinkastet.

Tidigare kom vår lilla Lokaltidning med resten av posten. Mitt på dagen. De senaste månaderna delas den dock ut av samma bud som kommer med morgontidningarna på onsdagar. Det har gått relativt bra. Någon gång har det hänt att jag vaknat.
I morse trodde jag på fullt allvar att det var krig på gång! Att aset till tidningsbud försökte få in tidningen med hjälp av en handgranat. Men jag var alldeles för trött för att springa upp och ge honom på moppo. Funderar istället på att hälla ut såpa i trappuppgången till nästa onsdag.

Så sedan fyra i morse har jag varit vaken.
På inköpslistan: Såpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0