Hoppas att Tre Kronor hinner att vakna innan matchen

Man känner sig lite upprymd så här dagen efter kvartsfinalen. Solen skiner och himlen är klarblå och vinst mot Tjeckien i gårkväll. Perfekta förhållandet för oss åskådare och supportrar att ladda om.

Spelarna själva däremot kan inte ha det lätt med sin omladdning. De ska spela semifinal mot Kanada redan ikväll. Nu är det vinna eller försvinna som gäller.

Jag är sjukt nyfiken på att få veta hur Viasats kontrakt ser ut för att ha ensamrätt att visa Hockey-VM. För orsaken till att Tre Kronor spelar semifinal mindre än 24 timmar efter kvartsfinalen beror på att Viasat ville ha det så. Hade kvartsfinalen spelats på onsdagskvällen så hade det krockat med någon fotbollsmatch som Viasat sände. Detta arrangemang passade dem bättre.

I gruppspelen har det kanske inte så stor betydelse om man spelar två dagar i rad. Men nu är det helt plötsligt allvar. Sverige kan åka ut ikväll.

Jag hade svårt att varva ner igår kväll efter matchen och då spelade jag inte ens. Jag såg på! Hur ska det då vara för spelarna i landslaget?

Jo, de får insomningstabletter.

Någon som ätit det någon gång? Inte? Då kan jag informera om att man är groggy hela dagen efteråt. Trög i tankarna och ofokuserad. Just sådana egenskapar vi INTE vill att killarna ska ha ikväll.

Jag lyssnade med ett halvt öra på snacket mellan perioderna igår. Tydligen ska Viasat nu starta en separat hockeykanal, där de från och med nästa år kommer att visa bland annat Hockey-VM. Vilket innebär att ännu färre människor kommer att ha tillgång att se matcherna och bidra till att intresset kring turneringen svalnar - om möjligt - ännu mer.

Jag kommer att ha all respekt för de spelare som nobbar Hockey-VM i fortsättningen. Oavsett skäl. Tvärtom tycker jag att Tre Kronor borde bojkotta turneringen helt så länge Viasat har monopol på sändningarna.

Kommentarer
Postat av: kiki

Hihi eller hur? :) Den på de nedre bilderna hade ju lika gärna bilbo kunnat bo i!



Men viasat... vilket gissel i tillvaron.

2009-05-08 @ 12:37:46
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0