Kursernas Kurs

Nu är jag helt till mig! Kunde inte hålla fingrarna i styr utan gick in och tittade igenom höstens kurser på Folkuniversitetet/Skrivarakademin.
Naturligtvis hittade jag Kursen. Den jag absolut vill gå.

Det är en kurs i kriminalromaner som hålls av Sören Bondeson. Han är en legend som lärare inom genren, och har haft elever som Jens Lapidus och Åsa Larsson. Ska man gå en kurs i kriminalromaner så är det Bondeson man ska gå för. HÄR kan ni läsa en intervju med honom där han berättar om sin ambition att höja deckargenrens kvalitet.

Så nu vill jag genast anmäla mig. Platserna lär ju bli bokade relativt snabbt - det är en populär kurs. Den börjar i september. Men jag har ju ingen aning om vad jag gör då. Det är ju helt omöjligt att planera så långt fram i tiden. Eller kommer jag ens att ha råd med den (kursen i sig är inte dyr, men när man är arbetslös får man snåla med allt).

Vad göra? Ska jag vara lite wild and crazy och anmäla mig och hoppas på att jobbsituationen fram tills dess har ordnat sig? Eller ska jag fega och vänta lite och hoppas att det finns platser kvar när jag vet hur hösten för mig ser ut?

Kommentarer
Postat av: kiki

Hihi, ja och nu har jag gjort om bloggen igen. Ojoj, jag blir aldrig nöjd. ;)



Anmäl dig! Finns alltid andra saker man kan snåla på istället. Mat, toapapper... tandkräm ;)

2009-05-06 @ 12:34:49
Postat av: kiki

Hihi, ja och nu har jag gjort om bloggen igen. Ojoj, jag blir aldrig nöjd. ;)



Anmäl dig! Finns alltid andra saker man kan snåla på istället. Mat, toapapper... tandkräm ;)

2009-05-06 @ 12:35:17
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: kiki

Spam.. sorry!

2009-05-06 @ 12:35:33
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Mamma

Anmäl dig! Det är lättare att säga ifrån sig en bokad plats efteråt.

Kram

2009-05-06 @ 12:58:27
Postat av: Maria

Tack, mamma!

Anmälan är ju bindande. Fast jag får ju tillbaka på skatten...

Puss!

2009-05-06 @ 13:07:08
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Sophy

svar: Tack! =) visst har han :p

2009-05-06 @ 13:39:52
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Therese

Kör så det ryker!



Kram

2009-05-06 @ 15:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0