Lördagskrönikan

En av nackdelarna med att bo i en bostadsrätt är gårdsstädningen, som går av stapeln två gånger per år: En gång på våren och en gång på hösten.
I morse var det dags för vårupplagan. Den är förvisso trevligare än den på hösten, eftersom det inte finns tonvis med löv att kratta upp på gården. Dessutom brukar vädret vara ljuvligt dessa dagar, och man får lite färg i ansiktet samtidigt som man med full styrka drar upp maskrosor som misspryder rabatter och gräsmatta.

I dag var vädret för jävligt. Det stormade och regnet låg i luften förmiddagen. Och då blir man lite extra irriterad på att ingenting är uppstyrt. Ingen vet vad som ska göras, vart redskap finns. Så är det varje gång.
Men jag gjorde min plikt.

Sedan gick jag ner till affären och inhandlade dagens Aftonbladet. Om de inte lägger upp Alex Schulmans lördagskrönika på nätet, så ta er då en sväng och köp tidningen!

Oavsett hur jag har mått innan, så blir jag alltid på bättre humör efter att ha läst Lördagskrönikan. Och idag var den nog bättre än någonsin, då titeln på den är "En sista elak uppgörelse" och man får veta vilken sorts människor Schulman stör sig på. Hysteriskt roligt.

Kändes som lite plåster på såren eftersom det fortfarande gör lite ont att Tre Kronor inte gick till final...

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

kan ni inte hyra in en trädgårdsmästare lr nått? :p



jag hade ju lätt inte gå ut o krattat :S

2009-05-09 @ 13:26:00
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0