Lördagskrönikan

Jag tillhör den lilla skara - minoriteten - som anser att sol gör mer nytta än skada. Att det är just bristen på ljus som gör att svenskarna är näst mest självmordsbenägna i hela världen.
Solens strålar gör mig bara gott.

I flera timmar har jag suttit på balkongen och försökt att komma någon vart i evighetsboken I djävulens spår. Ibland har det varit jätteskönt därute, men emellanåt har det blåst till så jag huttrade lite. Dock har det inte varit ett moln på himlen på hela förmiddagen.

Gick in för en stund sedan. För vid ett tillfälle släppte jag blicken ur boken och tittade ner mot mitt bröst. Jag har fått färg! Förmodligen så där ohälsosamt mycket också eftersom jag bara använder solskyddsfaktor på sydligare breddgrader (och även där är jag snål med att använda denna produkt). Så jag tog det kloka beslutet att gå in.

Väl inne letade jag igenom Aftonbladets nätupplaga och fann till min glädje Alex Schulmans Lördagskrönika. Jag är så lycklig över att dem publicerar den på nätet igen.
Läs den HÄR.

Kommentarer
Postat av: Bo Bitter

Tror nog inte att majoriteten anser att solen gör mer skada än nytta. Solen - allt livs ursprung och förutsättning...

2009-05-02 @ 15:25:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28766

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0