Ska jag dö nu?

Jag har mått mysko hela dagen. Varit kraftlös. Lite sömnig. Varit i min egen lilla dimma.

Åt en rejäl frukost och drog iväg till gymmet. Orkade ingenting. Kämpade mig igenom ett styrkepass och spinning. På halvfart. Det är inte riktigt jag.

Höll på att somna på tåget hem. Kunde inte koncentrera mig på boken jag läste. Trots att solen sken och fåglarna kvittrade så kände jag mig inte glad. Bara matt.

Kom hem. Kollade igenom nyheterna på nätet.
Vad får jag då läsa?
Jo: Att skräckscenariot är att svininfluensan kommer att döda 4000 svenskar!

Jaha - där har vi det! För inte är det väl någonting så futtigt som pollen som orsakar min matthet?

Vad sur jag skulle bli om jag dog nu. Då skulle jag missa kronprinsessans bröllop nästa sommar, vinter-OS, Madonna och U2 på Ullevi. Och allt det där som jag fortfarande har kvar att uppleva: giftemål, bli mamma, skaffa hus, hund.

Jag har inte ens vågat kolla upp vad symptomen för denna influensa är. Det är bäst kanske att det bara går fort och jag är lyckligt ovetandes om det.
Dessutom var jag tvungen att slå upp vad skillnaden var mellan en pandemi och epidemi.

Just my luck att drabbas av en dödlig influensa nu. Fan, vad sur jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0