Ska jag möta upp Tre Kronor ensam?

Jag såg ett mardrömsscenario framför mig i morse.

Alltså, när Tre Kronor tog guld i VM 1991, 1992, 1998 och OS-guldet 1994 samlades det cirka 50 000 människorSergels Torg för att hylla spelarna. Sedan byggdes det fula torget om (jo, det är skitfult och en skam för huvudstaden) och 2006 (då Sverige som första nation tog en dubbel i både VM och OS) flyttades hyllningsplatsen till Medborgarplatsen.

Eftersom jag inte är så påverkad av Jante-lagen, så ser jag en möjlighet och en chans att Tre Kronor även kan ta hem guldet i år.

Men det svala intresset för hockey-VM bekymrar mig.

Ska jag stå där alldeles ensam på Medborgarplatsen och välkomna grabbarna om de tar guldet? Vad ledsna de kommer att bli! En liten tjej - tre äpplen hög - som står och viftar med en Sverige-flagga.

Jag känner att det ligger på mitt ansvar nu att marknadsföra denna turnering bättre och väcka mina landsmäns intresse. Får spåna lite på det under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0