Sommarens boklista

Jag har en del böcker som av olika anledningar ligger olästa. Jag läser nämligen efter humör och perioder. Ibland känner man bara för att läsa en viss sorts böcker, och då blir andra liggande.

boktipset.se har jag nu gjort en lista på Fem böcker jag SKA läsa under sommaren:

1. "Blonde" av Joyce Carol Oates.
Det är säkert åtta, nio år sedan jag köpte denna. Trots att den kritikerrosad och en modern klassiker har den förblivit oläst. Den har följt med på otaliga resor världen över (förmodligen världens mest beresta pocketbok) i väntan på sin tur. Men jag har dragit mig för att läsa den. Tror att jag är lite rädd för att bli besviken.

2. "Diana" av Julie Burchill.
Trots att det har gått nästan 12 år sedan prinsessan Diana gick bort, så har jag fortfarande svårt att läsa om hennes liv.

3. "Dianabiografin" av Tina Brown.
Samma orsak här. Men i sommar har jag lovat mig att läsa båda dessa biografier.

4. "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón.
Modern klassiker som de flesta bekanta har rekommenderat mig. Hittade den på bokrean i februari.

5. "Skynda att älska" av Alex Schulman.
Visserligen är denna nyutkommen och har därför inte legat så länge på att bli läst. Men jag tror att jag kommer att tycka om den.

För er som ännu inte upptäckt den underbara och inspirerande sajten boktipset.se: Klicka HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0