Uppladdning inför kvartsfinalen

Jag är nervös inför kvartsfinalen ikväll. Drog iväg till gymmet och tränade axlar och spinning för att göra av med lite överskottsenergi.
Inte för att jag är ett dugg lugnare nu.

I gårdagens kvartsfinal mellan USA och Finland skrällde det rejält! USA vann matchen och därmed var Finland utslagna. Högoddsare. USA har inte vunnit hockey-VM sedan 1960. Det är 49 år sedan. Nästan ett halvt sekel.

Chanserna att de slår Ryssland imorgon i semifinalen är väl inte så stora, men å andra sidan höll Vitryssland på att slå ut ryssarna i deras kvartsfinal.
Lite roligt vore det om USA vann imorgon (och Tre Kronor med).

Vilken härlig final det skulle bädda för på söndag!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vet att detta kommer att upplevas som provoserande för dig, lite som att svära i kyrkan.Men jag hoppas att dom åker ut så att man slipper elendet här hemma. Japp så få man kolla en extra gång över axeln innan man går ut på gatorna i förorten :-)



Kram

Tessan

2009-05-07 @ 19:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0