Adlibris vs ICA Maxi

Redan nu vet jag att följande lilla historia går under kategorin "i-landsproblem" och historien är förmodligen inte ens värd att hetsa upp sig över, men just idag är jag på det humöret. Det har jag rätt att vara. Jag sitter som på nålar och väntar på svar om ett jobb, det är lördag och jag har ingen dejt. Då har man all rätt i världen att gnälla av sig lite.

Ok. Nu börjar jag:
Jag beställer alltid böcker som jag vill läsa på nätet. På Adlibris. A D L I B R I S. Jag ger dem gärna gratisreklam och rekommenderar dem gärna till vänner. Leveranserna är snabba, priset är bra mycket lägre än i bokhandeln, det är lätt att söka efter böcker på deras hemsida och man får med jämna mellanrum nyhetsbrev om kommande böcker.
Ok. Nu fortsätter jag:
För några månader (i alla fall ett par veckor) sedan förbeställde jag Marian Keyes nya bok "En förtjusande man" hos dem. Den ska släppas först den 1 juni, men man kan förbeställa så man är säker på att få sitt exemplar på utgivningsdagen. Samtidigt beställde jag flera andra böcker som kommer med samma försändelse. Nu börjar det att närma sig den 1 juni och jag ser mer fram emot mitt bokpaket.
Jag vet att Marian Keyes inte tillhör den litterära eliten, men jag tycker om hennes böcker och det var väldigt länge sedan hon gav ut sin förra. Dessutom är hon Drottningen av Chiclit. Ingen annan kommer i närheten av henne - hur mycket de än försöker. Så låt mig nu få längta efter hennes böcker i fred.

Det är den 23 maj idag. Mitt bokpaket har alltså inte kommit ännu, eftersom utgivningsdatum är den 1 juni.

Döm då av min förvåning när jag för en timme sedan på ICA Fucking Maxi ser denna bok till försäljning.
Visserligen 20 kronor dyrare än på Adlibris, men den fanns där. Massor av exemplar. Till försäljning.

Så nu sitter jag här och är lite småsur över att jag inte kunde ha fått mitt förbeställda exemplar samtidigt som ICA Maxi fick sina.
Ska jag påpeka detta för Adlibris eller är det overkill????


Kommentarer
Postat av: Mie

Klart att du får gnälla, det hade jag gjort. Jag hade dessutom gnällt på Adlibris.. har du tur får du något för det. För de har gjort fel, man får ju inte ljuga!

Ha det gott, trots allt..

2009-05-23 @ 18:25:51
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: Tessan

Påpeka så in i helvete säger jag.



Kram

2009-05-23 @ 19:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0