Vad var poängen, Shirley Clamp?

Kanske var det ett statement och en hyllning till den nya lagstiftningen för könsneutralt äktenskap som trädde i kraft igår. Kanske var det en ren hyllning till Madonna och Britney Spears kända kyss på MVT-galan för hundra år sedan. Kanske var det bara ett sätt att få uppmärksamhet och en rubrik i kvällspressen.

Roligt var det i alla fall inte.

Att samla in pengar till Unicef är beundransvärt och det ska TV4 ha en eloge för. Men kombinationen med välgörenhet och humor som inte är humor blir lätt att man vänder sig en obehag i soffan. Även om Robert Gustavssons parodi av Per Gessle fick mig att skratta högt. Likaså Peter Magnussons skoninglösa driv med Mr Ödmjukhet Himself - Björn Ranelid.

Men Shirley Clamp förstår jag mig inte på. Har aldrig gjort. Vår personkemi går bara inte ihop. Hennes "humor" känns bara krystad och tillgjord.
Jag förstod inte grejen bara.



Madonna does it better - som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0