Vägning och mätning

Jag väger och mäter mig den 1:a varje månad.

När man försöker att komma i form är det lätt att man stirrar sig blind på vågen, därför använder jag mig av ett måttband. Jag mäter samma ställen varje gång: vaden, låret, stussen, midjan, under bröst och överarmen. För när man tränar styrketräning så pass mycket som jag gör så står vågen ibland stilla månad från månad, trots att man har minskat i volym.
Därför är måttbandet mer tillförlitligt. Och ger trevligare resultat.

Jag för även träningsdagbok, där jag skriver upp vad och hur mycket jag har tränat för dagen.

Under maj ska jag ägna mig mer åt kondition och förbränning. Det blev domen efter morgonens mätningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0