En perfekt skambok

Omständigheterna kräver en någon lättare litteratur som underhållning just nu. Jag behöver helt enkelt någonting att läsa som inte kräver för stor intellektuell ansträngning.
Kriminalkursen är i sin slutfas och att gå en jobbkurs samtidigt tar enormt mycket energi. Därför väljer jag att ge dessa två kurser min fulla uppmärksamhet.

Däremot behöver jag någonting att läsa på pendeln på mornarna (annars skulle jag bokstavligt talat DÖ av tristess, för att åka pendeltåg är bland det tråkigaste man kan göra. Det finns heller inte mycket som kan sätta ens tålamod på prov så mycket som kollektivtrafiken). Fast just under de här veckorna så känns inte den "seriösa" litteraturen som något alternativ - det skulle bli total kortslutning.

Jag läser just nu.... "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella.

Det är chick-litt för er som inte vet. Chick-litt står nästan under kategorin deckare i finkulturella kretsar. Det är typ det värsta man kan ägna tid åt. Enligt dem som anser sig vara finkulturella alltså.

Själv sitter jag på tåget på mornarna och småskrattar lite för mig själv. För även om denna bok är långt ifrån ett mästerverk, så är den både rolig, varm och underhållande.
Nästan helt perfekt för ändamålet.


Kommentarer
Postat av: kiki

Jag har snöat in på biografier av rockstjärnor :) Just nu läser jag Slash och innan läste jag Manson. Slash är dock bättre tycker jag... :)

2009-11-10 @ 21:37:04
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Maria

Slash kommer jag definitivt att läsa snart! Jag höll på att välja den att läsa den här veckan, men jag tycker så mycket om Slash att jag ville ge honom lite mer tid =)

Kanske till helgen?

2009-11-10 @ 21:40:15
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0