Foppa på is ikväll

Det har inte varit en bra vecka. Men jag tror jag vet varför. På måndag ska jag sätta mig i skolbänken igen för en månads utbildning och jag är nervös. Trots att det gäller ett jobb där jag har erfarenhet och rutin och som jag älskar och kan.
Jag är nervös ändå. Det är ju faktiskt ett bra tag sedan jag jobbade nu (med någonting annat än att söka jobb).

Min nervositet påverkar allting: min aptit, min sömn, min ork. Var på gymmet en sväng mitt på dagen och kände mig bara matt och trött.
Det skulle inte förvåna mig om jag åker på värsta influensan nu också när jag äntligen har fått ett jobb. Har inte varit sjuk en enda dag under hela min arbetslöshet.

Jag var faktiskt lite låg när jag kom hem. Lite nedstämd.

Men så insåg jag... Det är match ikväll! Foppa gör sin comeback i Tre Kronor med sin 99:e landskamp. Tänk att det bara krävs lite ishockey för att jag ska få leendet tillbaka på läpparna.

Må hans fot hålla nu. Amen.


Kommentarer
Postat av: J

Vad är det för jobb då?

2009-11-05 @ 19:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0