Inga Lussebullar i år

Jag är medveten om att man låter som en gammal kärring när man klagar och säger: "Men vad dyrt allting har blivit!", men jag får riskera det.

Läste imorse om att saffran (som för övrigt är min absoluta favoritkrydda, alla kategorier) är rekorddyrt nu. Ett paket (de innehåller 0,5 gram) kostar 32,90 SEK. För ett halvt gram!!
När jag gör min saffranspannkaka (som är så ruskigt god att jag hela tiden hittar på nya ursäkter för att få äta den så ofta som möjligt) använder jag två paket, vilket blir 65,80. I bara saffranskostnad!

Jag misstänker att saffran snart tillhör den kategorin av substanser som man måste inskaffa på Sergels torg.

Det blir inga lussekatter bakade i år! Jag bojkottar.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Nejnej, lussebullar går inte att bojkotta även om saffran är dyrt. Hoh, så gott som det är så går det inte att vara utan! :)

2009-10-15 @ 15:10:59
URL: http://cissimannberg.blogg.se/
Postat av: Mika

Ja, nu tycker jag faktiskt att du gnäller som en gammal kärring. Är du fattig, eller? Jag tycker precis som du om saffranspannkaka och lussekatter.. jag har även saffran i min favorit-fisksoppa för färgens skull. Och detta tänker jag fortsätta med. I värsta fall får man väl begå väpnat rån, ha ha..

2009-10-15 @ 22:26:58
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0