Ingen bra start på morgonen

Jag är lite mör och segstartad på tisdagmornarna. Kommer hem sent på måndagskvällen, det tar ett tag innan jag har varvat ner och kan somna.
Idag var jag dessutom tvungen att ställa klockan, för jag ska iväg till läkaren.

Man kan säga att förutsättningarna för en bra morgon är halvbra.

Det blir inte bättre av att när jag tittar ut så är marken och hustaken täckta med snö. Snö!! Det var högsommarvärme för tre veckor sedan.

Fast så här brukar det vara i Mälardalen:
Det kommer en omgång snö i tidigt i oktober. Den smälter bort på fem minuter. Sedan är det grått och regnigt och barmark fram till februari. Då jäklar gör snön comeback - när vi är redo att möta våren igen.
Så är det vinter i två månader och slår sedan om till sommar på en gång.

Här har vi alltså bara TVÅ årstider. Våren och hösten infaller under max ett par timmar - råkar man ligga och sova då missar man det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0