Jag är mör

Jag har tränat lite extra hårt de senaste dagarna eftersom jag ska dra ut en visdomstand imorgon - räknar med att inte kunna göra någonting alls på två dagar efteråt annat än att gnälla om hur jobbigt det var, hur ont det gjorde och hur synd det är om mig (min testosteronhalt är dominerande när det gäller smärta och förkylningar).

I förmiddags körde jag ett hårt pass för bröstmusklerna - det är den muskelgrupp som jag tycker minst om att träna. Den är jättetråkig. En massa magövningar gjorde jag också och avslutade med spinning.
En riktig genomkörare med andra ord. Men då kan jag ju ligga i soffan imorgon och på onsdag och gnälla över att jag har träningsvärk också.

Sedan var det dags för det stora tålamodstestet: att storhandla på MAXI. Det är en prövning varje gång kan jag säga.
Har köpt massor med ingredienser till recept som jag vill testa, bland annat en chokladkolapaj och Rocky Road Fudge.
Det kan jag hålla på med i köket i väntan på att hålet efter den utdragna tanden läker ihop.


Rocky Road Fudge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0