Nu ska jag bli piggare!

Tanken har funnits hos mig länge, men det har stannat just där. Vid en tanke. Inte handling. Det gäller vitaminer och kosttillskott.
Jag tränar mer än genomsnittet. Både styrke- och konditionsträning. Då behöver kroppen tillskott. Man får inte i sig tillräckligt via maten.

Igår gjorde jag slag i saken. Och jag slog på stort! Ska det vara, så ska det vara rejält. Först var jag en sväng på Apoteket. Där köpte jag en burk vitaminer som hade ordet "sport" på framsidan. Tänkte att det borde passa syftet. Sedan såg jag rosenrot. Det är bra för mycket står det på förpackningen; förbättrar både humör och lusten.

Men jag var inte klar där. Sedan tog jag en sväng in på hälsokostbutiken som ligger bredvid. Där köpte jag en burk med linfröoljakapslar. Det blev en liten burk bara - det var hysteriskt dyrt (och man ska få i sig fyra om dagen!). Linfröolja innehåller de essentiella fettsyrorna omega-3 och omega-6. På burken kallas linfröoljan för "naturens flytande guld".
Bara den beskrivningen känns bra. Jag gillar guld och sådant som glittrar.

Problemet med mig är att jag brukar vara duktig med att äta dessa tillskott i en vecka ungefär, sedan glömmer jag bort att ta dem. Då uteblir ju de bra effekterna.

Jag får skriva till dem på min "kom-i-håg"-lista på ytterdörren:

-nycklar
-plånbok
-busskort
-bok
-stäng av tv:n
-mobil
-om du ska till gymmet: träningskläder
-ta kosttillskott

Ni förstår att det tar ett tag för mig att komma iväg ibland, va?

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get

du kommer bli pigg som en mört =)

Jag köpte oxå en massa vitaminer till min karl eftersom han jämnt bara ville sova. Nu när jag har dopat honom så är det åt andra hållet :p

2009-10-26 @ 10:47:12
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Omega-3 Bloggen

Hej Maria!



Björn heter jag, och hittade din blogg via Bloggportalen. Skriver själv en oberoende blogg om omega-3 där jag bland annat skriver mycket om omega-3 i förhållande till träning och att öka fettförbränningen. Kika in om du har tid.



Reagerade dock på att du köpte kosttillskott av linfröolja, som ju endast innehåller den vegetabiliska omega-3-fettsyran ALA. Egentligen är det ju omega-3-syrorna EPA och DHA som är viktiga att få i sig; eftersom det är de som kroppen behöver. Får kroppen i sig ALA konverterar den det till EPA och DHA, men omvandlingen är tyvärr mycket ineffektiv.



Så satsa på ett kosttillskott som innehåller EPA och DHA istället, eftersom det är dessa som ökar fettförbränningen... :) Det är förmodligen billigare dessutom. :)



Hälsningar,

Björn

2009-10-26 @ 15:48:19
URL: http://www.omega3blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0