På jakt

Jag är på jakt. På jakt efter receptet på den ultimata kanelbullen.
Det är ju kanelbullens dag imorgon (visst är det fint att det lilla bakverket fått en alldeles egen dag?) och då ska det bakas.
Mina kanelbullar är riktigt goda, men de kan bli bättre. Jag vill att de som tar en tugga av mina bullar ska sluta ögonen, njuta och säga "mmm...himmelskt". Jag är inte riktigt där ännu.

Det lutar åt att en av ingredienserna imorgon blir pekannötter. Jag vet inte ens om det går att få tag på här i obygden. Jag får leta.

Glasyr ska de få också. Rosa. Jajamensann!

Himmelskt kommer det att bli.


Kommentarer
Postat av: Therese

Fåååår jag ge dig ett råd då? OM du nu inte redan gör så? Värm mjölken med krossad hel kardemumma till 37 grader och använd rumsvarmt smör i degen.(Använd såklart alla andra ingrdienser) Bullarna blir sååå mycket saftigare då.Det underlättar om man har en assistent men det går säkert att knåda med händerna till en fin deg också.



Lycka till med bullbakandet.Själv ska jag baka med dottern, önska mig lycka till med det :-)

Må så gott!

Kram

2009-10-03 @ 20:34:15
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Maria

Ett annat djungelknep är att ha flytande vit sirap i degen istället för strösocker - det blir väldigt saftigt.



Jag ska testa att göra dem "american style" den här gången. De har ägg i degen också. Spännande. Vi får se hur det blir.



Lycka till med bakandet med dottern!



Kram kram!

2009-10-03 @ 21:03:53
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, nu blev även jag baksugen. Kanske ska ägna eftermiddagen åt det. Blir nog bullar med choklad för det är smaskens! Lycka till med dina americanstyle bullar nu! Berätta hur de blev (smakade)

2009-10-04 @ 08:29:59
URL: http://johanna-jojo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0