Textkritik ikväll

Förutom att vända upp och ner på hela förrådet för att komma åt vinterkläderna, har jag ägnat morgonen åt redigering.
Uppgiften till kursen ikväll var att skriva en text med återblickar. Jag fortsatte på den berättelsen som jag redan hade påbörjat, vilket innebär att jag nu har två kapitel till min bok. Hela två kapitel.

Faktum är att jag även upptäckt att själva redigeringsarbetet är väldigt roligt - det är annars ett fas i skaparprocessen som skribenter brukar avsky.
Men jag gillar det. Jag lär mig mycket när jag sitter och granskar min text.

Ikväll ska vi gå igenom hur man lägger upp en längre text. Själv har jag min synopsis på dörren till städskrubben i köket i form av post-it-lappar (lila dessutom), så jag om någon kommer att ha nytta av kvällens lektion.
Dessutom ska vi ge och få textkritik på de texterna som vi lämnade in förra veckan. Det var då jag lämnade in kapitel 1 av den planerade boken - vi får se vad kritiken ger för utslag ikväll. Om det är någonting att jobba vidare på eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0