Att klaga lönar sig

Förra veckan var jag ju måttligt road över det katastrofala bemötandet jag fick på LINDEX, EUROSTOP ARLANDASTAD. Jag var så pass irriterad att jag skrev ett mycket argt brev där jag framförde min kritik. Brevet avslutade jag med: Självklart förväntar jag mig ett svar och en förklaring från högre instans.

Först igår fick jag ett svar. Det löd:

Hej Maria,
 
Jag har mottagit ditt mail angående ditt besök på Lindex i Arlandastad. Jag beklagar att du råkat ut för detta missförstånd samt att du upplever dig ha blivit dåligt bemött.
Givetvis borde du ha fått den rabatt som du blivit informerad om. Jag har talat med säljaren som beklagar det som hänt. Hon tycker givetvis också nu i efterhand att hon borde hanterat detta annorlunda.
 
Jag sänder ett presentkort till dig per post som kompensation för den uteblivna rabatten.
 
Lindex värderar kundservice väldigt högt och speciellt vi som arbetar på liten ort vill att våra kunder skall känna sig välkomna och få bästa tänkbara service hos oss.
 
Mvh XXX

I framtiden kommer jag dock att hålla mig till att köpa nylonstrumpbyxor från denna kedja. Men servicen i den specifika butiken ökar förhoppningsvis en smula för andra konsumenter nu.

Kommentarer
Postat av: A-K

Har även jag fått ett liknande brev från denna kedja när jag fått dåligt bemötande på butiken i Sollentuna... Man blir sååå besviken när personer som arbetar med serviceyrken beter sig som ...

2009-09-01 @ 22:39:08
Postat av: Agilitydream

Man kan ju undra vad det är för stolpskott som lyckas på jobb inom dessa serviceyrken.

2009-09-03 @ 09:05:26
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0