Det blir filmkväll

Idag konstaterar jag bara att vädret har beslutsångest. Jag kom ifrån gymmet klockan 15.00. Då var det klarblå himmel, strålande sol och oerhört varmt.
15.15 (alltså en kvart senare) blev allting kolsvart, himlen öppnade sig och det kom en störtskur utan dess like. Dessutom kom det orkanvindar som bidrog till korsdrag här hemma så saker for omkring som i filmen "Twister".
15.30 är himlen blå igen och solen gassar.

Jag gick förbi videobutiken (heter det så fortfarande fastän det är DVD-filmen man hyr?) på vägen hem från gymmet (körde ett benpass by the way). Hyrde senaste Wallander-filmen: "Tjuven".
Jag hoppas att den är bättre än de två som kommit ut på DVD tidigare - det var rena katastrofer. Pinsamt dåliga. Och dessa nya Wallander-filmer har ju ingen Gunvald att luta sig emot när manuset är kasst.

Snacks till filmen: Honungsmelon. Det kommer definitivt att bli min nya favorit-frukt. Igår fick jag veta (tack vare att jag läser kaloritabellen nu som besatt) att 100 gram honungmelon endast innehåller 33 kcal. Det är ju ingenting. Här kan man äta rejäla mängder innan man behöver börja oroa sig. Gott är det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0