Don´t you dare röra min latte!

För ett par månader sedan blev det ett vansinnigt rabalder då en försöksutskriven "forskare" hävdade att man kunde bli fet av frukt. Mycket riktigt - det kan man bli. Om man äter för mycket av det. Ungefär 28 bananer per dag behöver man äta per dag för att det ska förvandlas till bilringar kring magen.
Jag tror att det i och för sig skulle få en motsatt effekt om jag försökte att få i mig 28 bananer per dag. Jag skulle bli anorektiskt smal, eftersom jag förmodligen skulle kräkas efter den fjärde.

Nu är det den älskade latten som är i stridslinjen. En vanlig caffelatte består av just det - kaffe och mjölk. Det är faktiskt inte så att det uppstår någon kemisk reaktion när man blandar dessa två vätskor som gör att kalorierna blir fler. En vanlig latte utan socker kan inte innehålla skrämmande mycket kalorier.

Det är när man tillsätter smaksirap som problemet uppstår. Väldigt gott förvisso, men varken bra för vikt eller tänder.

Jag fortsätter att dricka kaffe med varm mjölk med gott samvete. När jag tillagar denna ljuvliga dryck hemma använder jag dessutom minimjölk som bokstavligt talat är som färgat vatten.

Upp i vikt går man av en kombination av att man äter för mycket och inte rör på sig.

Skippa läsk med socker istället för latten. Skål!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, men på riktigt! Det kan ju inte vara värre än att dricka mjölk? Jag förstår mig inte på det här snacket.

2009-09-14 @ 19:00:55
URL: http://tjyvarochbanditer.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Hej, hoppas du mår bra. Med mig är det skit och det märks nog även i mitt sätt att uttrycka mig i bloggen. Hoppas att det inte skrämmer bort dig. Kram

2009-09-14 @ 23:09:56
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Dricker man inte tre, fyra stycken stora latte på en dag är det ingen fara. Drick denna ädla dryck med gott samvete och gör som Maria säger, slopa läsken istället.

2009-09-14 @ 23:13:53
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: chris hlander

Ååååh vad trött jag blir ännu en som tror man blir grön av grönsaker....kör riktig mjölk eller ännu hellre GRÄDDE...

2009-09-20 @ 19:52:38
Postat av: Maria

Åh, vad trött jag blir - ännu en som tror att latte betyder "grädde"!

2009-09-20 @ 20:02:08
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0