Fiasko på skrivarkursen

Efter att ha fått ganska fina recensioner på min text förra veckan, blev omdömet på min senaste rena fiaskot. Jag var inte nöjd med berättelsen själv, och då kan man ju knappast förvänta sig att någon annan ska bli imponerad av den heller. Dessutom försökte jag sammanfatta material som skulle kunna räcka till en hel roman på fem A4-sidor. Men jag ser det som att jag lär mig av mina misstag.
Jag var mycket mer nöjd med texten som jag lämnade in igår, där vi skulle skriva en dialog som handlade om ett brott.
Till nästa vecka tänker jag ta revansch! Då får vi skriva om vad vi vill - uppgiften är fri.

Mitt bästa hjälpmedel i mitt skrivande är Stephen Kings "Att skriva". Jag har den ständigt inom räckhåll och läser stycken i den om och om igen. Det finns ingen bättre handbok i ämnet - den är komplett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0