Ego-dag

Imorse när jag klev upp, lovade jag mig själv att jag skulle ägna hela den här dagen åt bara mig. Göra det jag ville göra. Äta det jag ville äta. Ta hand om mig själv bara. En ego-dag.

Jag började förmiddagen med ett pass på gymmet. Väldigt skönt.

När jag kom hem hade jag i toning i håret och färg på ögonbrynen - jag hade till och med en sån där plastcape över axlarna som man har hos frissan. Mer än någonsin annars önskar man i den stunden att det inte startar en eldsvåda i fastigheten, så man är tvungen att springa ut på gatan. Jag hade skrämt ihjäl grannarna med min blotta uppenbarelse.

Kvällen hade jag tänkt att ägna åt mitt skrivande - uppgiften till kriminalkursen på måndag. Ska man skapa så behöver man inspiration. Och vart får jag det bäst? Jo - vid spisen.
Jag ställde mig och bakade chokladrutor. Perfekt föda när man ska hitta på en deckarintrig.

Jag ska ha ego-dagar oftare.

Kommentarer
Postat av: Enna!

Mums! Chokladrutor :D

2009-09-24 @ 18:44:37
URL: http://annegbg.blogg.se/
Postat av: Lilla O

Låter mysigt! Jag har snarare haft en "varförgickjaguppursängendag" inte lika mysigt...

2009-09-24 @ 21:29:24
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0