En suck av lättnad

Nu har jag skrivit klart min uppgift inför morgondagen. Fem A4-sidor blev det den här gången. Jag är långt ifrån nöjd, men ser det som så att jag kommer att lära mig av de misstagen jag gör i texterna (förvånansvärt sällan lär jag mig av misstag i det verkliga livet). Det är ju utifrån dem jag utvecklas som skribent.

Historien är ännu inte utskriven - jag låter den ligga och mogna ett tag. Under tiden släpper jag den helt och ägnar mig åt helt andra saker. Sedan - om ett par timmar - läser jag igenom den ännu en gång och gör min redigering, ändrar, tar bort eller lägger till ord. Först när det är klart skriver jag ut den. Men jag har redan dragit en suck av lättnad över att historien är klar - nu är det bara finliret kvar.

På kursen får vi ju inte bara i uppgift tills nästa gång att skriva själva - vi ska även läsa igenom våra kurskamraters texter från veckan innan. Jag läste igenom dessa igår kväll och jag är mycket imponerad över den höga standard som texterna håller. Man blir oerhört inspirerad själv av att läsa andras texter och det både underhållande och utvecklande.

Imorgon kväll ska vi förutom att ha textkritik även gå igenom dialoger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0