Lägesrapport i "Biggest loser"-utmaningen

Efter ett par förvånansvärt goda timmar av sömn, har jag skakat av mig det mesta av gårdagens dåliga humör. Trots att det mesta i livet just nu är kaos, kan jag ändå glädja mig med att min lilla privata utmaning denna vecka med "Biggest loser"-tema går väldigt bra.

Nu är jag inne på dag tre och har fortfarande glöden uppe. Mycket kanske på grund av den nytändningen jag fått i min träning - har man bara tränat sporadiskt under en period blir allting mycket roligare när man tar tag i det igen.

Trots det snåla kaloriintaget per dag - 1200 kcal - känner jag mig inte speciellt hungrig. Men det är nog bara för att jag mentalt vet att detta bara är under en kort period på en vecka (och att jag är väldigt disciplinerad som person). När denna utmaning är över kommer jag att öka kaloriintaget per dag till det "normala" så jag kan träna på full effekt - denna vecka kör jag medvetet på lättare vikter och tar inte ut mig till max vid konditionsträning.

Det blir spännande på tisdag morgon att se om min vecka haft någon effekt alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0