När kommer svaret då?

Känslan när man kommer ut ifrån en arbetsintervju - i synnerhet intervjuer till de jobben man verkligen vill ha - är hemsk. När man står där på gatan kommer man på hundra saker man ville ha sagt men inte kom på när det verkligen gällde och sedan vill man ändra svaren på många frågor man fått. Ändra formuleringarna så att det låter bättre.
Jag kommer att våndas över gårdagens intervju fram tills dess att jag får svar. Det är också en sak som stör mig: varför frågade jag inte när jag skulle få det?

Kommentarer
Postat av: Perre

Ofta är svaret "vi återkommer så snart vi kan". Vad det nu betyder... Det är samma sak med "snabb rekryteringsprocess". Kan innebära allt mellan tre veckor och tre månader. Tyvärr verkar det inte som om rekryterarna inser att man själv bara väntar och väntar och väntar... på att de ska höra av sig.

2009-09-17 @ 19:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0