Otygets dag

Jag blir ofta hånad för min vidskeplighet, men banne mig om jag inte har lite belägg för det ibland.
Just nu befinner sig min roligaste Facebook-kompis nere i Milano, Italien. För närvarande är han med sällskap på en racingbana - Monza. Vet inte så noga egentligen vad det rör sig om eftersom mitt intresse för motorsporter är lika stort som mitt intresse för fotboll (alltså lika med noll).

Nåväl, jag berättade om denna Italienresa för min mamma eftersom jag verkligen älskar landet, maten och kulturen och är därför lite avundsjuk på min vän som är där just nu.
Mamma ville påminna sig att det var just på Monzabanan som Ronnie Petersson körde ihjäl sig 1978.

Jag var ju tvungen att slå upp detta på Wikipedia. Mycket riktigt var det just i Milano olyckan inträffade, men det var inte det som jag reagerade mest på. Det var datumet olyckan skedde som gav mig kalla kårar.
Den 11 september.

Vad är det med det här datumet egentligen?

Det är som om det vilar en förbannelse över det. Vansinnigt mycket otäcka saker har hänt just den dagen. Ni vet själva - jag berhöver inte rada upp dem.

Den 11 september blir Otygets ständiga dag.

End of discussion.

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller med! Kommer såå väl ihåg då Annika (på Dhl) surade ihop på mig då jag sa, som du att 9/11 var en olycksdag, hennes son föddes visst den dagen(som om jag skulle ha vetat det då??GALET)Men nu känner jag mig inte så ensam :-)



Må så gott vännen!

Kramar

2009-09-13 @ 20:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0