Skapande söndag

Jag fick inget svar i fredags angående jobbet jag sökt. Ovissheten är tortyr. Att bara gå och vänta på besked. För det upptar så mycket energi att gå och fundera.
Dessutom blir man ju helt nipprig när man får ett mail och vågar knappt se efter vad det gäller - för negativa svar kommer alltid via mail. Positiva svar får man i telefonen.

Den här ovissheten och nervositeten går ut över mitt skapande. Jag började så duktigt härom dagen att skriva en berättelse till kriminalkursen - sedan tog det stopp. Kunde inte fokusera tankarna.
Imorgon kväll är det dags för kurs igen och då ska den skrivuppgiften vara färdig, redigerad på papper.

Vilket innebär att jag idag får ta av min disciplinreserv. Koncentrera mig på att skriva - försöka lämna ute funderingarna om jag har ett jobb att se fram emot eller inte.

Det blir en skapande söndag.

Kommentarer
Postat av: Areyanna

It´s terrible all väntan... håller helt med dig! Hoppas du får det svar du väntat på!=)

2009-09-21 @ 15:21:24
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0