Söker inspiration

Just nu känns det som om en högre makt sitter och snabbspolar min tid med en gigantisk fjärrkontroll - jag hinner inte med allting. Det känns som en klyscha att skriva "tiden går fort" men den gör verkligen det. Visserligen är det väldigt mycket roligt som händer runt omkring mig nu, med en massa härlig positiv energi. Vilket jag behövde - det här året har bjudit på en prövning för mycket.

Det är fredag kväll och ännu har jag inte kommit någon vart i min skrivuppgift som ska vara klar till på måndag. Tyngdpunkten ska ligga på dialoger. Det är en styrka som jag faktiskt har - jag tycker om att skriva just dialoger men förutsättningen är att man har en bra historia att förmedla.

Det känner jag inte att jag riktigt har ännu. Jag vill att det ska bli bra, därför ställer jag höga krav på mig själv.

Så ikväll ska jag söka inspiration. Jag ska ta ett väldoftande bad, läsa igenom mina kurskamraters berättelser och bläddra lite i Stephen Kings "Att skriva" som har förvandlats till en andra Bibel för mig.

Efter det borde orden bara rinna ur mig.

Jodå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0