Är norskan en grönsak?!

Igår började jag skriva ett inlägg om hur bekymrad jag är över "kiss and tell"-trenden, eller "hor-trenden" som kanske är ett mer passande namn.
När unga tjejer hoppar i säng med kända män bara för att kunna "prata ut" om det i pressen och få betalt. Det är världens äldsta yrke i en annan skepnad. Jag ville så gärna varna dessa tjejer för att sådana här historier aldrig slutar lyckligt. Visst, man får sina femton minuter i rampljuset och ett tillskott på bankkontot men man kommer alltid att bli ihågkommen för hur man tjänade dessa pengar.
Jag ville uppmuntra unga tjejer till att skaffa sig en ordentlig utbildning istället, se sitt eget värde och öka sin självkänsla och göra någonting som de kunde vara stolta över.

Men jag orkar inte. För sent igår kväll läste jag om norska Tora som tillsammans med sin familj har skickat ut ett pressmeddelande där de berättar att Tora fått motsvarande 16 000 kronor för sin historia och att hon varit naiv och inte kunde förutse de negativa konsekvenserna (AB).

16 000 kronor? Naiv?

Jag ger upp. Inte nog med att flicksnärtan är ett billigt luder i dubbel bemärkelse. Hon är även gravt förståndsbegränsad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0