Dagens projekt

Min ambition var verkligen att ta mig till Påskmässan imorse. Men sedan vi fick en ny präst till församlingen så har mässan blivit tidigarelagd på söndagar till halv elva. Det bör kanske inte vara en tid som är svår för mig att hinna med - jag är ju trots allt morgonpigg - men jag är kolossalt segstartad på morgonen. I synnerhet när jag är ledig. Då vill jag lalla runt hemma, dricka mitt kaffe, se på lite nyheter, ta en långdusch och framför allt inte stressa.
Så det blev ingen Påskmässa för mig idag. Det blir andra projekt hemma istället. Jag har en gigantisk tvätthög att ta mig igenom i tvättstugan, jag ska söka ett par jobb, deklarera (ok, det är inte tidskrävande att skicka iväg ett SMS) göra en saffranspannkaka till lunch (påskdagen är FEST för katoliker) och hinna njuta av vårvädret.

Och så ska jag dricka Påskmust. Barnasinnet är i behåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0