Drömmen om ett nytt hem

Sent igår kväll gick jag in på Hemnet och tittade på bilderna som var upplagda av det hus som jag tänker köpa när jag vinner på Lotto ikväll (ok då! OM jag vinner). Hela huset är ganska nyligen renoverat. Men dem som bor där nu och jag har helt olika smak för inredning!
Överallt i hela huset finner man granitfärgat stengolv. Vad är grejen med det? Det ger ingen hemtrevlig känsla, utan istället får man uppfattningen om att man är på ett kontor. Och köket... Jag kommer att tillbringa många timmar där och måste därför trivas. Det skulle jag inte göra i nuläget.
Till och med i sovrummet hade dem spotlights. Något mer opassande eller oromantiskt har jag svårt att tänka mig. De ska väck!

Jag ringer Martin imorgon. Tillsammans med hans kunnande (han är lite mer händig än vad jag är) och min vilja kommer jag att förvandla detta hus en drömbostad.


Haga slott. Snart hem åt en annan sessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0