Morgonens jobbintervju

Ingenting har jag haft så stor nytta av i mitt vuxna liv som av de teaterlektioner jag tog som ung (eller yngre). Framför allt när man arbetar inom servicesektorn. Där man ibland behöver le fastän man inombords kanske vill ge personen som står framför en rak höger.
Jag var på ett märkligt humör imorse. Om vi säger så här utan att överdriva: jag har haft bättre dagar. Natten ägnades åt alldeles för mycket funderingar istället för sömn, och rubrikerna som slog emot mig till morgonkaffet bidrog inte direkt till en dag i dur.

Inte det bästa utgångsläget när man ska på en jobbintervju alltså. Men det kändes som om den gick ganska bra. Riktigt bra till och med. Men visst är det så att man alltid kommer på de rätta formuleringarna och smarta svaren när man går därifrån? Och sedan går man runt resten av dagen och förbannar sig själv för att man inte kom på dem i rätt ögonblick.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0