Mot utmaning nummer två

Morgonens frukost bestod av fiberhavregrynsgröt, banan, mjölk och kanel. Jag resonerade som så att man behöver en bra grund om man ska tillbringa förmiddagen hos Arbetsförmedlingen, eftersom man aldrig vet hur lång tid det kommer att ta innan man är klar där och får äta igen.
Med mig som underhållning hade jag Unni Lindells "Mörkermannen" (att bara sitta gör mig jättenervös och ger mig dödsångest - jag måste utnyttja dödtiden i vardagen).

Besöket hos Arbetsförmedligen idag tog 60 minuter allt som allt. Med väntetid och samtal med handläggaren. Om det är ett tecken på att konjunkturen håller på att vända eller om AF har blivit mer effektiva, låter jag vara osagt.

Nu väntar utmaning nummer två: a-kassan. Som fortfarande, 2010, vägrar att använda sig av moderniteter som telefon och e-mail utan troget skickar brev med porto för att kommunicera.
Ja, man får väl ändå vara tacksam över att de inte använder brevduvor längre.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Lycka till med letandet! Och brevduvorna oxå...

2010-04-19 @ 21:52:29
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0