Och jag som trodde att Bowie inte hade något inflytande längre...

David Bowie har alltid haft sinne för affärer. På samma sätt som han har kunnat lukta sig till en trend. I samband med månlandningen 1969 lanserade han singeln "Space Oddity" som handlar om astronauten Major Tom som beger sig ut i rymden och försvinner. Det inbringade ganska bra rojalities.
När man för några år sedan trodde sig hade hittat levande organismer på planeten Mars, spelades hans "Life on Mars?" i varenda nyhetsinslag vilket också gav klirr i kassan för Bowie.

Bowie var också först med att börsnotera sitt namn. Och av den anledningen anklagar Arabian Business honom nu för att vara ansvarig för den finansiella krisen i världen (AB).

Personligen tror jag att händelserna i USA den 11 september 2001 och de skyhöga oljepriserna bär ett stort ansvar för det ekonomiska läget.
Men av någon outgrundlig anledning tror jag inte att Arabian Business och jag är överrens i den frågan.

Världens mäktigaste man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0