Uniformen till kemvätt

Min näst sista arbetsdag för säsongen är nu över. Den tog slut klockan elva. Jag sov mig igenom nästan hela mitt arbetspass - hade jour från fem och ingenting hände.
Imorgon, sista arbetsdagen, ser det likadant ut. Jour mellan fem och elva. Sedan börjar den stora utmaningen: jag ska försöka hitta någon som kan kemtvätta min uniform till tisdag förmiddag (då uniformen ska lämnas tillbaka).
Nu för tiden finns det nämligen inga ställen som kemtvättar själva, utan de skickar iväg plaggen för rengöring och det brukar i regel ta en vecka. Så i eftermiddag ska jag ringa runt till olika inlämningsställen i länet för att se om det finns någon som kan hjälpa mig.

Men först blir det en powerwalk och ett besök på biblioteket.


SAS klassiska turkosa uniform.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0