Humör smittar

Det är som att påpeka det uppenbara, men det skadar inte att upprepa detta faktum: Humör smittar. Sanningen är också den att så som man bemöter andra, blir man också bemött själv.

Under vintern har jag gjort en amatörstudie i temat och granskat hur humöret påverkar omgivningen. Det är inga revolutionerande resultat jag har kommit fram till. Egentligen bara det man kan förvänta sig:
Sura och bittra människor stjäl energi av mig. Glada och roliga människor ger mig energi.

Mer än någonsin fick jag stöd för denna tes i helgen:
Jag jobbade med en helt underbar besättning under ledning av en av de härligaste personligheter jag någonsin träffat. Inte nog med att arbetsmiljön blev mer harmonisk - det syntes verkligen att vi trivdes tillsammans vilket bidrog till att våra passagerare ombord fick en ännu trevligare flygning och blev ännu mer nöjda för tjänsten de hade betalat för.
Dessutom går man av sitt arbetspass med ett leende på läpparna, oavsett hur trött man är fysiskt.

Det krävs inte heller så stora medel för att sprida en behaglig stämning omkring sig.

Däremot är jag övertygad om att det krävs mer för att skapa osämja. Tyvärr blir den känslan också svårare att få bort.

Summering:
Sprider du glädje till din omgivning får du glädje tillbaka.
Jag bara konstaterar.



Kommentarer
Postat av: Tress

Bra sagt!:-D

KRamar till dig!

2010-04-04 @ 12:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0