Beviset på hur bra vi har det?

Två farbröder åker på semester tillsammans, blir ovänner och talar inte med varandra längre när de kommer hem till Sverige.

Denna till synes oviktiga händelse blir inte bara en artikel i Expressen utan finns även på löpet.

Och vet ni: Jag blev uppriktigt sagt glad av att läsa denna sandlådehistoria. För den bevisar verkligen vilket bekymmersfritt liv vi lever. Runt om i världen svälter det barn, krig pågår och hela planeten håller på att gå under av miljöförstöringar.
Men vi här i trygga Sverige anser att ett bråk mellan två farbröder är en större nyhet och prioriterar den.

Tack Tommy Körberg och Claes Malmberg för att ni delar med er av era duster! Ni har förgyllt hela min dag. Förmodligen resten av helgen. Må eran fejd pågå länge, länge så att den kan bli en följetong för oss att med spänning följa!

Och framför allt TACK till den svenska journalistkåren som gav mig en liten realitycheck och fick mig att inse hur jäkla bra jag har det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0