Fullpott i vuxenpoäng

Just nu puttrar en "burgundisk" köttgryta på spisen. Jag har ingen aning om vad "burgundisk" är för någonting men den blir fruktansvärt god. Det är kött, rödvin, lök, vitlök, morötter och massa annat i den.
Den ska stå och puttra på spisen i en och en halv timme. Sådan mat som behöver göra det tycker jag ger vuxenpoäng. Det känns så vuxet att göra mat så där rejält. Man hinner se en hel långfilm under tiden maten blir klar.

Sedan ska jag se "Morden i Midsomer". Det ger också vuxenpoäng. Har inte missat ett enda avsnitt av den serien. Och även om jag anser att den tappat stinget fullständigt de senaste åren tycker jag ändå att det hör sommaren till att titta på Barnaby.
Skön sommartradition liksom. Ingen sommar utan färskpotatis och "Morden i Midsomer".

Fullpott i vuxenpoäng ikväll alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0