Kan själv!

Efter det enorma stora steg jag tog i går genom att klippa av mig så pass mycket hår (sanningen är den att det bara är jag som märker skillnaden) så blev jag lite kaxig och gav mig fan på att jag själv skulle få igång min iPhone.
"Det kan ju inte vara så svårt?", tänker de flesta av er nu och det har ni nog rätt i. Grejen är den bara att jag är så rädd för att göra fel med en leksak som är så pass dyr, därför har jag varit lite försiktig.

Men igår hade mitt självförtroende fått sig en rejäl push framåt och därför var det dags att på egen hand få mobilen att fungera. Har man ingen snäll och teknisk pojkvän får man klara sig själv (med lite hjälp av tålmodiga vänner som svarar på mina frågor).

Och jag kunde själv! Visserligen är det många funktioner på iPhonen som jag ännu inte riktigt har fått kläm på men där ger jag mig själv tid.

Den mest väsentliga funktionen för mig - alarmet - får dock underkänt. Oerhört komplicerat att ställa in (till skillnad mot min gamla, hederliga Nokia) och rådet jag fick av en av mina coacher var att ladda ner en app för sju kronor istället. Vilket jag gjorde men samtidigt tyckte jag att det är någonting som borde fungera på en apparat som kostar ganska mycket.

En annan sak som jag kom fram till:
Har man en mobil med duttskärm så är det till fördel om man har korta naglar.

Fast där tänker jag inte kompromissa. Jag behåller mina långa naglar och lär mig med tiden att manövra skärmen!

Kommentarer
Postat av: jonas

behåll dem! snyggast så.

2010-08-28 @ 11:09:39
Postat av: L

Flygvärdinnor har ofta fina naglar, ser du skriver om nagelvård ibland. Kan vi inte få se bilder på dina då de är fina?

2010-08-28 @ 11:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0