Mycket "Biggest loser" i höst

Visst är jag miljömedveten och stark förespråkare för återanvändning men när det gäller att sparka liv i gamla avsomnade tv-produktioner är jag inte lika positivt inställd. Jag ser inte ens ett nostalgiskt värde i att ännu en gång titta på "Fångarna på fortet".

Så kvällen i går hade blivit tv-fri såvida inte Kanal 5 - till min stora glädje - hade börjat visa ytterligare en säsong av "Biggest loser" som jag inte sett tidigare.

Det blir gärna lite för många snyfthistorier och tårar i amerikanska livsstilsprogram och jag tappade räkningen på hur många gånger uttrycket "oh my God" användes under gårdagens avsnitt men inget av detta kan frånta hur imponerad jag är av deltagarna eller hur inspirerande de är.

Inom snar framtid börjar TV4 att visa den svenska versionen av programmet. Jag kommer att sitta bänkad! Det kanske kommer att inspirera fler svenskar att börja röra på sig mer och äta nyttigare?

Motto för hösten 2010: lättare och hälsosammare.


Kommentarer
Postat av: Peter S

Jag får raseriutbrott varje gång de där nu-ska-vi-träna-oss-smala-programmen drar igång. Kan inte folk fatta en gång för alla: MAN KAN INTE TRÄNA SIG SMAL. Det är nyttigt och bra att träna på alla sätt, för skelettet, hjärnan, musklerna, hjärtat etc etc MEN träning innebär att man får mer aptit och äter lite mera, varpå man inte går ner i vikt. På kort sikt, javisst, men sen då? Anledningen till att vi får mer aptit är att det är vår starkaste instinkt, överlevnadsinstinkten, som tar över och hur i h-e ska man kunna stå emot den?

Blossom hade något sånt där program för några år sedan där deltagarna fick släppa väskorna på gräsmattan utanför pensionatet där de skulle bo och göra situps. Jamen kom igen!! Det enda de där programmen gör är att stressa de överviktiga som skäms för de inte tränar tillräckligt. Kost är kilo träning är gram. Basta!

2010-08-25 @ 11:19:13
URL: http://petersvanberg.se/
Postat av: Maria

Helt rätt. Kost och träning går ju hand i hand. De fokuserar tyvärr inte så mycket på just maten i "Biggest loser" vilket är synd för det är så viktigt att man äter rätt om man vill gå ner i vikt.

Jag hoppas att den svenska versionen av programmet kommer att ägna större del åt kosten. Fortfarande idag, 2010, är det ju många unga tjejer som lever på ett salladsblad om dagen för att hålla sig smala.

2010-08-25 @ 11:49:43
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Peter S

True dat, vilket enligt min tonåring betyder "ja det är sant"... :-)

2010-08-25 @ 12:50:19
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0