Kastrup - en flygplats med klass!

Det blev två intensiva och långa arbetsdagar i Köpenhamn men jag var lyrisk över att få tillbringa lite tid på Kastrups flygplats. Den går inte ens att jämföra med Arlanda. De spelar helt enkelt inte i samma division.

Kastrup har klass. Även om jag aldrig själv kommer att ha råd att lägga ut pengarna så är det en speciell känsla att vara i närheten av lyx från Versace, Gucci och Hermes.
Söta små butiker med dansk design, ett rejält utbud för att mätta magen och en internationell känsla. Det är en ren njutning att bara gå omkring där och inhalera atmosfären.

Det blev kaffe från Starbucks både lördag och söndag. När jag skulle åka hem igår köpte jag en påse med nymalet kaffe för hemmabruk (69 kronor för 250 gram - det är lika dyrt som illegala droger) och nu doftar det Larssonska köket ljuvligt.

Ett litet moln på himlen dök dock upp. I lördags kväll när jag kom till hotellet kom jag på att de har produkter från Victoria´s secret Kastrup. "Fabulous", tänkte jag och planerade att rensa hela lagret.
Den idéen hade tydligen någon annan också kommit på för igår kväll när jag står där redo att shoppa loss för glatta livet så möts jag av beskredet att produkterna är slutsålda och de inte har en aning om när de får in nytt.

Jag kompenserade det med att köpa lite smycken från det danska märket Pilgrim. Männen i min omgivning har tydligen inte begripit att jag ÄLSKAR bling-bling och därför måste jag köpa mina juveler själv.


Armbandet till vänster samt örhängena tyckte jag hade en sån härlig höstkänsla. Det söta armbandet till höger med hjärtan och blå stenar kommer jag att bära på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Peter S

Vi som bor här på kontinentsidan av Sverige gillar att vi kan ta tåget på Malmö C och (om det nu inte är för kallt för varmt för mycket semester signalfel) 20 min senare är vi på Kastrup och kan resa vidare ut i världen. Eller ta den suveräna nya Köpenhamnska Metron från Kastrup in til Kongens Nytorv. Inga förare, går stup i kvarten och är nya och fräscha ännu. Skidegodt!

2010-08-17 @ 00:50:21
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0