Min allra sista festival

Jag kan knappast skylla på min ålder eftersom genomsnittsbesökaren igår på Sonisphere-festivalen förmodligen var ett par år äldre år än jag och samtliga grabbar som uppträdde var gamla nog att vara min pappa. Men efter två timmar på en lerigt underlag där vattenpölarna gick upp till mina knän var gränsen nådd. Då stod jag iklädd en sopsäck (det är en sann historia - "Glamourdrottningen" försökte skydda sig från regnet iklädd en sopsäck!) mascara i hela ansiktet och till och med bh:n var genomdränkt.

För att summera Sonisphere: Jag betalade ett tusen kronor för att se Iggy Pop and the Stooges (AB). Sedan gav jag upp.

Det var så överjävligt dåligt väder igår att man kom till den punkten då man fick välja mellan att skratta eller gråta. Nu hade jag det bästa tänkbara sällskapet med mig (tack underbara Mattias och Johan!) som gjorde dagen postivit minnesvärd.
Och ni anar inte hur tacksam jag är som hade dessa pojkar med mig. För bara Mattias kan hitta en taxi mitt ute i ingenstans som är villig att köra tre genomdränkta personer iklädda sopsäckar ut till förorten.

Väl hemma fick jag lägga samtliga saker som jag hade haft i handväskan på tork. Mitt "Hello Kitty"-paraply var det en överdrivet dryg poliskvinna som tvingade av mig på festivalområdet. Det återsåg jag naturligtvis inte igen.

Mitt sällskap och jag var rörande överens i en fråga: Det blir aldrig mer en festival igen. I alla fall inte när regnet öser ner.
Vi har blivit för bekväma.






Kommentarer
Postat av: Yxxa

Patetisk blogg. Dels stod det ju innan att paraplyer var förbjudna, så skyll dig själv. sen smälter ju inte rockare av lite lera, man härdar ut, blir blåslagen mot kravallstaketet (ja,mina revben är helt blå idag efter det att 70 kilo tyngre herrar har mosat dem, för gentlemän är det däremot tyvärr ont om), man har dubbla poncho och gummistövlar och skriker tills man inte kan längre, och då skriker man lite till. åtta timmar senare kan man eventuellt prata om trött, men om du bara stod ut i två rekommenderas gymet framöver...

2010-08-08 @ 16:04:51
Postat av: Maria

Patetisk kommentar. Och ganska otrevlig. Go´dag Yxskaft?!

2010-08-08 @ 16:24:21
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Therese

......ok då vet jag du VAR på festival:-)

2010-08-08 @ 19:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0